dimanche 17 janvier 2016

Iaai

Négy nap Ouvéa szigetén... kalandosra sikerült:)
Mikor megérkeztünk a kis szigetre, egyből lehetett érezni a különbséget a városi hangulattól...Mindenki ismer mindenkit, köszönnek, mosolyognak, felvesznek még ha épp nem is stoppolsz. Így volt szerencsénk egy kedves idős párhoz, akik a reptérről elvittek a partra. A víz színe pont olyan volt, mint amire eddig azt hittem, photoshop. Néhány óra és néhány kókusz izzasztó feltörése elteltével gyalog nekiindultunk a sziget déli részének, ahol kempingezhettünk.

Újdonsült barátaink,
akik belevittek minket a helyi életbe:)

Kókuszfára mászni már nem divatos... a kókuszt le kell lőni!

A hűs vízű, eldugott "piscine naturel"

A keményebbek ugrottak...
bár a sziklákon lemászni sem volt kisebb teljesítmény!

Megmentőnk, Antoine. Miutan stoppal elindultunk a sziget északi részére, hogy másnap cápatúrán vegyünk részt, a kalandos útnak köszönhetően már besötétedett mikor megérkeztunk és rájöttünk, hogy nincs hol aludnunk. Ekkor botlottunk bele az idős párba a repterről, akik elvittel Antoine-hoz. Ő es a családja épp szülinapot ünnepeltek, így jól megetettek minket. Két éjszakát sátraztunk az édenkertjükben...banán, mangó, papaja, kókusz, citrom... És mint kiderült, a másnapi cápatúrat Antoine vezeti:) Egyértelműen jó helyre keveredtünk.

Új szállásunk a sziget északi részén, a család banándús kertjében:) nyámi

Cápatúra: meglátogattunk egy olyan sekélyvizű helyet, ahova a cápák párzani járnak, s utána órakig pihennek egy helyben. Volt szerencsénk átkelni a méteres vízben úgy, hogy nem messze pihentek a cápák. Nem kellett több, csipkedtem magam, nehogy lemaradjak a többiektől. Na de hogyan párasodnak a cápák? Először is, legalább két hím kell a nőstény mellé a hosszadalmas művelet elvégzéséhez. A hímek fel vannak szerelve úgynevezett hímivarsejt-lövedékekkel, melyet a párzószervük tövénél található zsákocskákban tárolnak, ezen zsákok összepréselésével juttatják a hímivarsejteket a nőstény ivarszervébe. Mivel a nőstény megtermékenyítése hosszadalmas folyamat, a hímek cserélgetik a szerepüket, így több az esély a sikerre és a leendő utódoknak is előnyös egy kis genetikai változatosság.

Ilyen jó érzés platón utazni a nagy melegben:)

Ouvéa-n rengeteg a kókuszpálma, úgy tűnt, hogy ott is kinő ahol senki nem kérte. A szigeten szappant készítenek belőle egy kicsi gyárban, a híres 'savon d'Ouvéa'. Ezenkívül még rengeteg dologra lehet használni a kókuszdiót, minden része hasznosítható, de erről majd később.

A többseg ilyen sajátkészítésű kis kunyhóban él. Ez egyáltalán nem a szegénység jele, szinte mindenkinek hatalmas 'quatre-quatre'-ja, terepjárója van. Mivel egész évben nyár van, fűtés miatt nem kell aggódni.